Home Fora Årskonkurrence Årskonkurrence 2021

Viser 3 indlæg - 31 til 33 (af 33 i alt)

Emne: Årskonkurrence 2021

Et kattegori spørgsmål da jeg overvejer at dele nogen af mine billeder i konkurrencen:
    1.Et billede med begrænset antal træer i en skov, er det vækster eller landskab?

2.Hvor meget miljø skal der være for at trække et billede af f.eks. en fugl, fra fugle kategori til dyr i landskab?

3.Hvor kreative billeder godkendes i andre kategorier end form og figur.

Jeg spørger for ikke igen at ramme den forkerte kasse i kategori regnskabet og få et billede slettet, jeg er ikke ret god til det med firkantede kasser.

Tænker med det begrænsede antal billeder der indsendes her, kunne alt for min skyld komme i samme kasse og sendes til den hemmelige dommer så vedkomne kunne vælge ud fra sin egen smag, og billedsyn men det har jeg vist nævnt før.
    Det ville jeg ihvertfald foretrække som dommer.
    Det er  fint at medlemmer har adgang til alle indsendte billeder før dommeren, det må faktsik siges at være ganske unikt.
    For mig er højdepunktet i landsmødet ikke hvem der vinder konkurencen, men personen og fotografen bag den hemmelige dommer der møder op med sit billedsyn og forhåbentlig deler ud af sin smag og tilgang til natur billeder.
    Men jeg er absolut heller ikke et konkurence menneske, jeg nyder tilgengæld billeder der afspejler godt håndværk og kreativitet.
    Så jeg er nok ikke som naturfotografer er flest.

profilbillede
    Jakob Evers
    Deltager

Hejsa…

I har sikkert skrivet om det her emne før. Men jeg forstår ikke hensigten med EXIF data, dvs. andet en datoen. For EXIF har da ikke noget med om man kan lide billedet eller ikke. Kan en af dommeren give mig en forklare, så det måske også giver mening for sådan en som mig. Som ikke forstod reglerne ved årskonkurrencen. 

Også måske ville det også være rart, hvis der i reglerne bliver skrevet direkte hvilke EXIF data i vil se. Og hvad nu hvis jeg fotograferet ananlog? Og scanner mine billeder ind?

På forhånd tak…  🙂

profilbillede
    Carsten Siems
    Keymaster

Hej Jakob
    Det var kun datoen, der var ønsket. 
    Det står flere steder – bl.a der hvor man kommer til, når man logger sig ind:

Vær opmærksom på følgende:

• Du må uploade 3 billeder i hver af de 11 kategorier
    • Der skal medfølge exif-data (dato)
    • Dit billede må max fylde 1MB og være højst 1600 pixels på den lange led

Viser 3 indlæg - 31 til 33 (af 33 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.