Home Fora Årskonkurrence Ændring af billedviseren i konkurrencemodulet

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

Emne: Ændring af billedviseren i konkurrencemodulet

profilbillede
    Bjarne Hansen
    Keymaster

Jeg har fået flere henvendelser om problemer med at se hele billedet i konkurrencemodulets billedviser. Billedviseren bliver vist når:
    • Du klikker på en af miniaturerne, når du uploader dine billeder og får vist billedet i et stort vindue.
    • Du klikker på det store billede på afstemningssiden og og får vist billedet i et stort vindue

Brugere med små skærme eller stor skaleringsfaktor kunne ikke se hele billedet i billedviseren, men kun et udsnit, idet billedet blev vist med højeste detaljeringsgrad.

Jeg har ændret billedviseren, så den nu tilpasser billedets højde til vinduet. Jeg har samtidig fjernet det overflødige “LUK VINDUE” link – der er jo i forvejen 2 måder at lukke vinduet på: 1) med krydset som standard browser funktion, 2) ved klik på billedet (som det virkede i forvejen).
    Konsekvensen af rettelsen er naturligvis, at man ikke kan se billedets fulde opløsning på lavopløste skærme eller på skærme, hvor du har valgt høj skalereringsfaktor. Men det er jo primært helheden, som tæller.
    • Pro-tip: Hvis du har to skærme, så flyt browseren med konkurrencemodulet til den dårligste skærm og billedviseren til den bedste skærm. Lad være med at lukke billedviseren efter at have set på hvert billede, men klik bare videre på de ønskede miniaturer i hovedbilledet ved upload eller på det store billede under afstemning. Så bliver billedviseren på den bedste skærm.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.