Home Fora NFD-forummet Billeder til en udstilling – input

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Emne: Billeder til en udstilling – input

Hej

Jeg kunne godt bruge jeres hjælp her – skal i gang med at valgt billeder ud til en udstilling (dette er næsten på plads) – nu kommer mit spørgsmål:

– hvilket størrelser er bedst

– skal jeg lave billeder i forskellige mål

– i rammer med eller uden passepartout (eller blandet) 

nogen her i nfd som har prøvet at lave udstillinger?

//Bente

0
    profilbillede
    Vinni Bruhn
    Deltager

Hej Bente.  Jeg har udstillet en del, og har valgt at lave en udstilling med ensartet trykketeknik, og ens størrelse på billederne. Alle mine billeder er 50*75 cm. trykt direkte på pladen, og altså uden rammer og vigtigst af alt uden glas.Det giver et dejligt roligt udtryk, og jeg slipper fuldkommen for problemer med irriterende reflekser fra vinduer mv.

2+
    profilbillede
    Mads Hagen
    Deltager

Hej Bente.

Jeg har siden i sommers udstillet for første gang, senest har jeg hængt den op i ankestyrelsen så sent som i dag:)

Jeg har valgt at gå noget “klassisk” til værks. Dvs at jeg har valgt at udstille mine værker i egetræsrammer med refleksfrit glas, 5 cm passepartout og selve printet på permajet 285gsm FB Matt papir. Det valgte jeg fordi jeg gerne vil kunne sælge billederne og have at folk skal kunne se mine billeder i deres egen stue. Lidt kommercielt, men sådan er det jo at være en virksomhed:)

Jeg valgte 3 forskellige rammestørrelser til udstillingen, hhv: 100x70cm, 70x50cm og 55x45cm. Jeg indkøbte 28 billeder i det hele fordelt på 6 store, 8 mellem og 10 små. Det giver en fin dynamik synes jeg, samt at det er overkommeligt standardiseret at lave en prisliste hertil som er til at forstå for kunderne, uden at pris står ved hvert billede.

Alt i forhold til print har jeg fået rigeligt hjælp til af Nordic Digital Lab, der både har stået for print og indramning. Fik endda mængderabat pga ordrens størrelse. Jeg skulle altså bare sørge for filerne, så klarede de resten.

Her er et link til det færdige resultat:
    https://madshagen.com/udstilling

4+

Vinni – hvad slags plade har du fået trykt billederne på?

0
    profilbillede
    Vinni Bruhn
    Deltager

Det må du spørge Keld Ejsing-Duun om.. det er ham der har trykt dem for mig mens han havde sit firma 🙂

0
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.