Home Fora Fotoevents & fotokonkurrencer Fotogravure workshop – vil du med?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Emne: Fotogravure workshop – vil du med?

Via et opslag i Danske fotografer på fb er jeg blevet opmærksom på en Stig Stasig https://www.the-stasig-archives.com han afholder fotogravure workshops. Han skriver at han kan arrangere en “privat” workshop hvis man er 3-4 personer der vil booke ham. Det koster 1600,- pr person for en 1-dages workshop ca. 8 timer. Du kommer til at arbejde med et A4 billede, og  kan forvente at få en stak vi laver forskellig print og diskuterer kvalitet og Sted: København K

Her er teksten fra fb:

1-dags introkursus i fotogravure.

From-Zero-to-Hero 1-dags Intro Workshop i Fotogravure. (Del meget gerne):
    Lørdag 04.12.2021  klokken 9:00. Max. 4 deltagere.
    Pris 1600,- pr. person for ca. 8 timer (9:00-17:00).
    Alle materialer samt kaffe & the er inkluderet.
    The Stasig Archives, Rigensgade 5 kld tv, 1316 København K.
    OBS-Vigtigt: Du tilmelder dig ved at sende en bindende tilmelding til mig på: info@stasig.dk eller ved at ringe til mig på 40115412.
    ”Subtil, taktil og forførende” er nogle af de ord, der knytter sig til fotogravuren. Og ikke uden grund. At arbejde med en af fotografiets tidligste og mest forfinede teknikker er ikke bare lærerigt og øjenåbnende, men giver samtidig en hands-on forståelse af selve fotografiet som medie.
    Du behøver ikke have forkundskaber bare interesse og gå-på-mod.
    Workshoppen er et intro-kursus. Du kan forvente at producere en håndfuld gravuretryk (fra 1 stk ca A4 plade), som du naturligvis får med hjem – sammen med din trykplade. Workshoppen følger samme principper, som når jeg selv laver prøvetryk. Vi diskuterer og evaluerer undervejs, så du ender med det bedst mulige resultat.
    Du er tilmeldt, når jeg har sendt dig en bekræftelse.
    Efter tilmelding modtager du information med dagens program, krav til billedfil osv.

OBS: Er I en gruppe på 3-4 personer, der er interesserede i jeres egen workshop, sætter jeg gerne en op til jer til en specifik dag efter aftale.

Jeg er klart interesseret i dette – synes de gamle printteknikker tilfører meget dybde og sjæl til billederne. Nu var det så jeg tænkte at der måske er flere herinde der vil med? Skal vi se om vi kan samle 3-4 personer til en 1-dages workshop i Fotogravure med naturbilleder ?- og se vores fantastiske billeder folde sig ud på en helt ny (gammel) måde.

Skriv her hvis du er interesseret, så forsøger jeg at arrangere en fælles dato.

Hej Dorte

Det lyder meget spændende, det kunne jeg godt være interesseret i 🙂 

profilbillede
    Ole Laursen
    Deltager

Hej Dorte
    Jeg vil gerne deltage og få et indblik i fremstillingen af fotogravure.
    Jeg har prøvet mange forskellige tryktekniker, her et billede fra 1973 hvor jeg prøvede at arbejde med stentryk (litografisk tryk)

Super – og jeg sender jer lige en mail, I er jo begge i mit mailsystem, så lad os prøve at finde en dato.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.