Home Fora NFD-forummet Hvormange billeder har du hos Google?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Emne: Hvormange billeder har du hos Google?

profilbillede
    Carsten Siems
    Keymaster

Her er måden at finde ud af det på:

In the Google Drive app you can:
    1. Open the Drive app

2. Tap the + icon (Add)

3. Tap “Upload”

4. Tap “Photos” (Google photos icon)

Så ser du, hvormange der er. Jeg har været “flittig” – så der er 57.433 🙂

profilbillede

Inaktiv

Det er godt nok mange billeder.

Betaler du “ekstra” for at have så mange liggende?

profilbillede
    Carsten Siems
    Keymaster

Over 15 Gb skal man betale 17 kr om måneden.

Men jeg har været med i så mange år, så for mig tæller det først for ca. 2 år siden
    Det er fedt, at ligegyldigt hvor man er, så har man adgang til sine billeder.

profilbillede
    Mads Flummer
    Deltager

Hej Carsten

Enig med ovenstående – det er godt nok mange billeder. Imponerende mange.

Men, hvorfor har du dine billeder liggend der og ikke “bare” hjemme på din computer. Det er jo ikke særlig miliøvenligt at have sine billeder liggende på en extern server som eks. vis Google’s, der altid er tændt. Brug i stedet en externe harddisk derhjemme, den bruger kun strøm når den er tændt.

Har du virkelig brug for at tilgå dine billeder fra alle mulige steder. Personligt har jeg det ikke.

Selv har jeg lige tømt “mit” Google cloud lager, for 1673 billeder. Det var i sidste uge, da jeg opagede at jeg rent faktisk havde et. Det var et helvede at slette dem. Google gør hvad de kan for at forhindr det.

Hvad værre er, så har jeg “aldrig” bedt Google om at gemme mine billeder  – OG rigtig mange af billederne der lå der, var ikke mine optagelser – men dog inden for familien. Jeg er stor HADER af Google og deres lange fangarme og deres meget vanskelige adgang til at slippe fri af dem. Men, det er en anden sag.

MVH Mads Flummer

profilbillede
    Carsten Siems
    Keymaster

Det ser ud til, at det er blevet lidt mere “indviklet”, men her er opskriften.
    Hilsen Carsten

https://www.youtube.com/watch?v=2nRAwpmtWsk

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.