Home Fora NFD-forummet Nturområder Sydspanien

Viewing 5 posts - 1 through 6 (of 6 total)

Emne: Nturområder Sydspanien

profilbillede
    Ole Banke
    Deltager

Jeg skal en kort tur til  en lokalitet syd for Malaga. Området hedder Benalmadema. Er der en med kendskab til eventuelle naturområder i området – søer, skove, moser osv gerne fuglerigt.

Hej Ole
    Jeg bruger “Master Google” incl. Google Maps – og jeg blev lidt nysgerrig efter at se mulighederne, hvis nu …..
    – måske har du allerede jo nogle fine idéer, som du blot vil have suppleret. “Kort tur” tyder jo på at “fritiden” er knap.
    Jeg bruger “Master Google” incl. Google Maps – og jeg blev lidt nysgerrig efter at se mulighederne, hvis nu …..
    Mine første noter herunder (kan du da gerne kigge i):
    Wanderlog – Benalmadena Trip Planner Wildlife-parks /
    Jardin de las Aguilas  Google Maps
    Butterfly Park of Benalmadena  Google Maps
    Tripadvisor   “selvfølgelig også lige et kig her”
    Forhåbentlig melder der sig også nogen, som har afprøvet noget i området
    “Førstehånds-beretninger” er jo det optimale
    Mine links ville systemet her ikke godkende, selvom editoren blev betjent korrekt (Linksymbolet)
     – så du må selv søge det du endnu ikke har set på  – “Google” 🙂
    God tur
    Knud Erik

profilbillede
    Ole Banke
    Deltager

Hej Kurt og Knud Erik

Fem dage i Sydspanien lyder jo helt vildt, der må være mange muligheder tænkte jeg. Jeg landede i Malagas lufthavn i søndags og vendte tilbage i går torsdag. Jeg besøgte min kone i den danske institution Montebello, hvor hun havde fået et tre ugers genoptræningsophold for en rygmarvsskade der stammer fra en operation på Rigshospitalet. Montebello ligger i den lille hyggelig by Benalmadena. Jeg havde en del planer om at tage rundt med de lokale busser, Men det droppede jeg, da det kom til stykket. Resultatet blev, at jeg kom hjem med en del rimelig gode rejsebilleder fra en lille spansk by ved navn Benalmadema. Tak for jeres indspark!

Mvh Ole

profilbillede
    Ole Banke
    Deltager

PS Midti byen fandt jeg en klippevæg/kalksten, hvor der vrimlede med en del klippeduer – som herhjemme hånligt omtales som rådhusduer, flyvende rotter osv.

Hej Ole. Jeg håber opholdet gør din kone godt. Jeg og min kone nyder også gerne bymiljøer – ikke kun den vilde og rå natur udenfor byerne. Byture foregår oftest med en EF-S 10-22 eller en EF 16-35. Det er fremragende værktøjer på det rette kamera – suppleret med en EF 24-105. Jeg glæder mig til at se hvad du fik med hjem. 

Viewing 5 posts - 1 through 6 (of 6 total)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.