Home Fora NFD-forummet One Photo billedgalleri stopper

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Emne: One Photo billedgalleri stopper

One.com stopper 15. august 2022 deres One Photo billedgalleri. Det har vi benyttet til vores egne billeder samt et par foreninger. Man kan knytte bemærkninger til billederne og disse vises så af systemet nederst i billedet (f.eks. navne på steder, dyr, fugle m.v.)

Vi mangler således et nyt system med nogenlunde samme funktion. Det behøver ikke at være gradis, for det var One Photo bestemt ikke.

Har nogen et godt forslag.

Hilsen Jette og John

Så er spørgsmålet hvor meget du selv kan/vil stå for?

Jeg benytter selv web gallery programmet PIWIGO, som er rimeligt nemt at sætte op og som umiddelbart indeholder de funktioner du efterlyser og er gratis

Jeg har ikke kendskab til hvad one.com tilbyder som webhost m.h.t. database (MySQL) m.v. som er nødvendig for at køre PIWIGO

Jeg benytter mig selv af simply.com som webhost som har de nødvendige funktioner

Det jeg roder med kan ses HER

Tak for svaret. Det er nok en overvejelse værd. Det skulle være muligt med MySQL hos One.com. Jeg ser hvad jeg kan finde ud af, ellers kan du måske hjælpe lidt.

Jeg skal gerne prøve 😉

Tak fortilbudet. Jeg prøver lige Google Fotos først og vender tilbage, hvis PIWIGO bliver aktuelt

profilbillede
    Carsten Siems
    Keymaster

Du skulle nu overveje Google Photos – gratis op til 15Gb.
    Så vidt jeg kan se, så tæller billeder med under 2000 pixels i grundmål ikke med.
    Du kan nemt lave kommentarer – jeg har bl.a. brugt det til Fotodagbog i næsten 15 år.
    Har nu over 85.000 billeder liggende der……

Så vidt jeg ved, kan Google Photos ikke bruges som et åbent webgalleri (som det var for nogle år siden), hvor alle kan se billederne, men man skal have tilsendt et link af „ejeren“ for at kunne se billederne. Det synes jeg var et tilbageskridt. Men det er sikkert helt fint som arkiv.

profilbillede
    Carsten Siems
    Keymaster

Ja, det har du nok ret i – men linket kan jo stå et sted, hvor alle kan få fat i det…..

Ja, det kan det vel, men når sådan en som fx mig har fravalgt de sociale medier, kan jeg da kun se Google Photos som et tilbageskridt fra det åbne webgalleri. Jeg synes PIWIGO virker mere interessant. 

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.