Home Fora Turoplevelser Safariture – Gode links og råd!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Emne: Safariture – Gode links og råd!

profilbillede
    Carsten Siems
    Keymaster

Denne tråd er aftalt oprettet på medlemsaften 12/1 2017.
    Del dine gode erfaringer, råd og links her.

profilbillede
    Kim Pilegaard
    Deltager

Den tur jeg var på, hvor vi besøgte Samburu nationalparken var en almindelig safaritur med Bravo Tours i 2012. Jeg mener, at den kostede 24.000 kr pr. person. Den varede i 12 dage og omfattede også Lake Naivasha, Lake Nakuru og Masai Mara. Selvom det ikke var en dedikeret fotosafari, fungerede det fint for mig, da vi kun var 4 i hver bil (foruden chauffør og guide), og de andre passagerer var meget tolerante overfor fotografens ønsker :). Bilerne var minibusser med tag, der kunne skubbes op, så man kunne stå op og fotografere. I disse biler var en beanbag helt ideelt.

En del af NFD’s medlemmer har rejst med Uri Golman og Helle Olsen til Masai Mara i Kenya. Turen arrangeres af Africatours – en rejse, der kan anbefales. Turen varer 9 dage og koster ca. kr. 22.000. De af jer som var til medlemsaften i Pilegården den 12. januar kunne ved selvsyn få et indblik i den mangfoldig, der er i området af spændende fotomotiver.

Jeg kan på det varmeste anbefale Kruger NP i S

ydafrika, som vi har besøgt 5 gange, senest i okt/Nov 2016, hvor vi havde et par venner med.  NP har næsten samme størrelse som Jylland og er meget nemt at komme rundt i og ikke mindst bo i. En tur på 14dages tur med alt kan gøres for – hold lige fast i bordkanten – 25000ddk hvor der ikke er sparet på noget!  Du kan vælge at bo i en hytte eller i et telt (luksus telt med bad, køleskab, almindeligt toilet) eller i en hytte med stråtækt tag som man ofte forbinder Afrika med ligeledes med fine forhold. Du kan snildt køre rundt i parken i egen bil da du kører på grusveje i 90% af tiden og resten af tiden er det på en gennemgående asfalt vej fra nord til syd.  Du kan opleve alle de afrikanske dyr inkl. leopard, løve, gepard samt en kolosal mængde af fugle. Det er kort sagt et paradis for naturelskere! Tia – This is Afrika ? Hvis du gerne vil høre mere om Kruger så sig til?                  

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.